dilluns, 17 d’agost del 2009

Madrid, 15 d'agost de 2009

Els qui em coneixeu una miqueta sabeu que tinc una predilecció especial per la capital espanyola. Aquest passat dissabte, 15 d'agost, he tingut l'oportunitat de passar-hi de nou tot un dia.
Després de sortir de Girona-Costa Brava arribàrem a Barajas a les 7:30 del matí. Una vegada més és envejable la xarxa de metro que tenen a la capital.
Com que vàrem tenir temps per voltar molt i molt, ens vàrem agafar el bitllet turístic que et dona opció de viatjar tantes vegades com vulguis amb la xarxa de transport urbà. Des del Bus vaig poder gaudir de noves panoràmiques que, malgrat haver-hi estat en incontables ocasions, encara no havia descobert de l'excel·lent nucli urbanitzat anomenat Madrid.
Gràcies a la meva feina hi tinc algun conegut. Moltes vegades hem parlat de que no em costaria gens anar-hi a viure. Ells m'intenten fer veure que estic equivocat i que la meva perspectiva de la ciutat és erronia. Fora d'aquella tranquila inmensitat s'amaga un caos total en els dies feiners. No hi he trobat diferència amb Barcelona en aquest aspecte. Potser son ells els qui es creuen que estan pitjor del que sembla!
Només hi ha un fet que cada vegada m'amoïna més. La prostitució a peu de carrer.
El ja famós carrer de la Montera és una petita illa dins del nucli turístic de Madrid. Sembla que hi hagi impunitat per fer el que sigui. És escabrós veure el mercadeig sexual que pot tenir una ciutat a plena llum del dia. En només cinc minuts que vàrem estar esperant per entrar a dinar al "Restaurante La Gloria de Montera", excel·lent elecció, (al costat mateix de la Gran Via) vaig poder presenciar trobades de tota mena. L'aparador de les senyores que fumen i et tracten de tu, assegudes a les pilones dels carrers, amb els proxenetes a quatre passes controlant en tot instant els seus moviments amb els possibles o probables clients. Relacions múltiples. La cara de felicitat dels dos clients quan es dirigien darrera de la presa així ho delatava. Relacions interracials. Nòrdics sense escrúpuls negociant amb subsaharianes. Peruanes, colombianes, dominicanes, brasileres, barreja generalitzada de llatinoamèrica abordant a mascles de tota mena en busca de quatre calerons. En definitiva un carrer per oblidar i que caldria netejar d'aquesta plaga que cada dia va a més. No estic en contra de la prostitució. És una necessitat per a molta gent. El que si que reclamo és que sigui regulada. No pot ser que el destí turístic espanyol sigui púrament sexual. No em fa excessiva gràcia que Barcelona sigui una icona gai però prefereixo un turisme homosexual net abans que un turisme 'barriobajero' com el de La calle de la Montera. Malgrat això, Madrid em segueix agradant molt i no em cansaré de repetir-ho. Espero que tots aquells que no heu estat encara a la capital ho feu. Desmitificareu molts mites.